W dniu 12 grudnia 2024 roku z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia uczniowie ze Szkolnego Koła Wolontariatu Szkoły Podstawowej w Choroszczy odwiedzili Dom Opieki Społecznej „Trzy Dęby”. Wizyta miała  na celu  połączyć pokolenia oraz umilić ten przedświąteczny czas poprzez wspólne kolędowanie i wręczenie prezentów.

Spotkanie rozpoczęło się od serdecznego powitania dzieci oraz ich opiekunów przez mieszkańców domu. W sali, pięknie udekorowanej  wszyscy zgromadzeni zaśpiewali najpiękniejsze, polskie kolędy. Śpiew uczniów, wspierany przez seniorów, stworzył rodzinną atmosferę, która  wzruszyła zarówno pensjonariuszy, jak i młodych uczestników wydarzeń.


Nasza szkoła brała udział w konkursie zorganizowanym przez Centrum Edukacji Nauczycieli ,,Czytanie ma głos!". Konkurs polegał na zebraniu największej ilości polubień (lajków) do filmiku opublikowanego na konkursowym facebooku.

Nasza szkoła brała udział w konkursie ,,Czytanie ma głos!" polegającym na zebraniu największej ilości polubień (lajków) do filmiku opublikowanego na konkursowym facebooku.

Szanowni Państwo!

Zapraszam na konsultacje z wychowawcami klas i nauczycielami uczniów oddziałów przedszkolnych i klas I - VIII, które odbędą się w dniu 17 grudnia 2024 roku (wtorek) w godzinach 15.30 - 16.30 w Szkole Podstawowej imienia Henryka Sienkiewicza w Choroszczy (grafik spotkań kl. 0-3, 4-8).

Dyrektor szkoły


 

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych obchodzony jest na całym świecie rokrocznie 3 grudnia. Tego też dnia w „małej szkole”, 5 grudnia w „zerówkach”, a 6 grudnia w „dużej szkole” odbyły się warsztaty sensoryczne, których celem było przybliżenie uczniom problemów osób z niepełnosprawnością. Podczas zajęć dzieci doświadczały, w jaki sposób poznają i odbierają świat ludzie z niepełnosprawnością ruchową, wzrokową czy słuchową. Na początku młodzi uczestnicy warsztatów wysłuchali prezentacji, która zawierała informacje dotyczące rodzajów niepełnosprawności. Następnie dzieci, m.in. z opaskami na oczach i w rękawicach bokserskich, pisały swoje imiona i rysowały domki. Pokonywały też z białą laską i z opaskami na oczach  tor przeszkód, rozpoznawały zapachy oraz przedmioty o różnych fakturach, również mając zasłonięte oczy. Udział w tych zajęciach uświadomił uczniom, jakie trudności napotykają w swoim życiu osoby niepełnosprawne.

Nauczyciele współorganizujący kształcenie