- Agata Kociakowska
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 24674
07.09.2020-11.09.2020
Poniedziałek
Zupa kalafiorowa 250 ml
Pieczywo mieszane 50 g
Gulasz wołowy w jarzynach 150 g
Kasza jęczmienna 150g
Surówka z kapusty białej 100g
Kompot wieloowocowy 200 ml
Wtorek
Zupa ogórkowa 250ml
Pieczywo mieszane 50 g
Roladka drobiowa z serem w sosie koperkowym 100g/50g
Ryż z masełkiem 150g
Surówka z marchewki i jabłka 100g
Kompot truskawkowy 200 ml
Środa
Zupa krupnik jęczmienny 250 ml
Pieczywo mieszane 50 g
Gołąbki w sosie pomidorowym 150g/50g
Ziemniaki puree 150g
Kompot porzeczkowy 200 ml
Czwartek
Zupa barszcz ukraiński 250 ml
Pieczywo razowe 50g
Serniczki z musem śmietanowo/ waniliowym 250g/50g
Owoc- (owoc sezonowy około 100g)
Kompot Wiśniowy 200 ml
Piątek
Zupa Neapolitańska 250 ml
Pieczywo mieszane 50 g
Mintaj w sosie śmietankowo-pietruszkowym 100g/50g
Ziemniaki puree 150g
Sałatka colesław
Kisiel Truskawkowy
- Agnieszka Paliwoda
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 8182
Temat: Preset Simple - ćwiczenia
Czasowniki w nawiasie wstaw w czasie Present Simple - usuń TO i zastanów się czy nalezy dodać slub es czy nic nie dodasz
- School ________________(to finish) at three o’clock.
- My mum _________________(to like) classical music.
- Toni __________________(to play) football every Saturday.
- My cousin ________________(to go) to school by bus.
- My grandparents ___________________(to speak) French.
- My grandfather ___________________(to love) pizza.
- Paul and Kate _____________________(to study) English every day.
- Kate _____________________(to study) maths at university.
- My brother ________________ (to do) his homework on the bus.
- Children _________________(to like) eating a lot of chocolate.
- She ____________________(to watch) TV every evening.
- He _____________________(to stay) at home on Saturdays.
Utwórz pytania, przeczenia i zdania twierdzace zgodnie z zasadami
- I ______________________(not , to like) playing football.
- _______________________( you/ to like) playing football with your friends?
- _______________________(he/ to listen) to rap music?
- She _____________________(not, to listen) to rock music.
- My friends ______________________(not, to go) swimming on Saturdays.
- ___________________________(your friends/ to go) swimming every Saturday?
- My friend ______________________(not, to live) in Beirut.
- _______________________(your friend/ to live) in Zalka?
- He ____________________(to speak) Italian.
- She __________________(to wash) her hands when she ________________(to eat) a sandwich.
- They _________________(to watch) TV in the evenings.
Zakleśl właściwe słowo
- I plays / play tennis every afternoon.
- My parents live / lives in Ramat-Gan.
- Tom listens / listen to the radio in the morning.
- We eat / eats eggs for breakfast every morning.
- My dog barks / bark at night.
- Mrs. Gold sweep / sweeps the stairs once a week.
- My brother never watches / watch television.
- My family go / goes to the beach together in the summer.
- I often eat / eats dinner at my grandmother’s house.
- Sharon do / does her homework regularly.
(C) Wstaw czasownik w odpowiedniej formie Present Simple:
- Fish (not fly) ____________. They (swim) ____________
- The sun (not rise) ___________ in the west.
- A spider (not have) ____________ wings. A bird (have) ____________ wings.
- Cats (not bark) ____________. Dogs (do) ____________.
- Natalie usually (not sit) ____________ in the sun.
- Babies (not talk) ____________. They (cry) ____________.
- Dalia often (dry) ___________ the dishes.
- Betty usually (not do) __________ homework.
- Sarit (brush) ____________ her hair every morning.
- Agnieszka Paliwoda
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 11015
Temat :Present Simple powtórzenie
Notatka do zeszytu:
Czasu Present Simple używamy w następujących sytuacjach:
1. Mówiąc o czynnościach typowych, rutynowych, powtarzających się. Opisujemy cechy i stany ludzi i przedmiotów.
2. Opisujemy rzeczy, które zawsze są prawdziwe; zjawiska.
3. Czynności dziejące się przez dłuższy czas.
budowa Present Simple
Zdania twierdzace
podmiot | + | czasownik | + | reszta zdania |
Liczba pojedyncza | |||
I / you | write | a letter | every day. |
He / She / it | writes | a letter | every day. |
Liczba mnoga | |||
We / You / They | write | a letter | every day. |
(Jak widzisz za wyjątkiem trzeciej osoby liczby pojedynczej, we wszystkich pozostałych osobach forma czasownika jest dokładnie taka sama. W przypadku trzeciej osoby liczby pojedynczej należy dodać do czasownika końcówkę -s. Tabelka poniżej przedstawia jakie są zasady pisowni przy używaniu czasownika w omawianej trzeciej osobie liczby pojedycznej.) - tego nie przepisuj
pisownia | 1 osoba liczby pojedynczej | 3 osoba liczby pojedyńczej | |
w większości przypadków dodajemy -s | I work | s/he works | |
I drive | s/he drives | ||
I play | s/he plays | ||
I run | s/he runs | ||
dodajemy -es jeżeli czasownik kończy się na: | -o | I do | s/he does |
-ss | I miss | s/he misses | |
-x | I mix | s/he mixes | |
-ch | I catch | s/he catches | |
-sh | I push | s/he pushes | |
spółgłoska + -y = -ies | I cry | s/he cries | |
I fly | s/he flies | ||
samogłoska + y dodajemy -s | I buy | s/he buys | |
I say | s/he says | ||
I obey | s/he obeys |
przeczenia
I | do not | write | a letter | every day. |
(Ja) | Nie | pisuję | listu | każdego dnia. |
(tworząc przeczenia w czasie Present Simple powinniśmy przed czasownikiem użyć formy do not, która to stanowi formę przeczącą dla pierwszej i drugiej osoby liczby pojedynczej i wszystkich osób liczby mnogiej. Tabelka poniżej pokazuje przeczenia dla wszystkich osób w omawianym przez nas czasie.) - tego nie przepisuj
Liczba pojedyncza | ||||
I / You | do not | write | a letter | every day. |
He / She / It | does not | write | a letter | every day. |
Liczba mnoga | ||||
We / You / They | do not | write | a letter | every day. |
(Jeżeli chcemy tworzyć przeczenia musimy użyć form przeczących do not lub does not (dla trzeciej osoby liczby pojedynczej). Przeważnie używane są formy skrócone w przeczeniach, których tworzenie pokazuje kolejna tabelka:
do not = | don't | |
does not = | doesn't |
Warto jest w tym miejscu zwrócić uwagę, że w przeczeniu, forma czasownika jaka jest użyta jest dokładnie taka sama dla wszystkich osób, włącznie z trzecią osobą liczby pojedynczej. Możemy w dużym uproszczeniu powiedzieć, że formy don't i doesn't jakgdyby 'resetują' czasownik do jego formy podstawowej.) - tego nie przepisuj
pytania
Do | you | write | a letter | every day? |
Czy | pisujesz | list | każdego dnia? |
Tworząc przytania w czasie Present Simple powinniśmy użyć przed podmiotem zdania czasownik posiłkowy do lub does.
Do | + | podmiot | + | czasownik | reszta zdania |
Do | you | + | write | a letter every day? | |
Does | s/he | + | write | a letter every day? |
(Tabelka poniżej pokazuje tworzenie pytań w omawianym przez nas czasie dla wszystkich osób.) - tego nie przepisuj
Liczba pojedyncza | ||||
Do | I / you | write | a letter | every day? |
Does | he / she / it | write | a letter | every day? |
Liczba mnoga | ||||
Do | we / you / they | write | a letter | every day? |
(W tym miesjcu warto jest zwrócić uwagę na pytania o podmiot, czyli o wykonawcę określonej czynności. W przypadku tych pytań szyk wyrazów jest dokładnie taki sam jak w zdaniach twierdzących i nie jest konieczne używanie do i does. Warto jest również zapamiętać, że do podstawowej formy czasownika dodajemy -s, dokładnie tak samo jak w przypadku trzeciej osoby liczby pojedynczej. Możemy traktować pytania o podmiot jako pytania dotyczące trzeciej osoby liczby pojedynczej.) - tego nie przepisuj
Who | likes | Susan? |
Kto | lubi | Susan? |
(Jeżeli porównamy to pytanie o podmiot ze zwykłym pytaniem, zauważymy jaka jest zasadnicza równica w znaczeniu tych pytań. W pierwszym przypadku pytaliśmy się o osobę, która lubi Susan, czyli pytaliśmy się o podmiot, natomiast w drugim przykładzie podmiotem jest Susan i pytamy się kogo ona lubi.) - tego nie przepisuj
Who | does | Susan | like? |
Kogo | Susan | lubi? |
Present Simple krótkie odpowiedzi
Kolejna tabelka przedstawia w jaki sposób tworzymy krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple dla wszystkich osób. - tego nie przepisuj
Liczba pojedyncza | ||||
Do you smoke? | Yes I do. | / | No, I don't. | |
Does he smoke? | Yes he does. | / | No, he doesn't. | |
Does she smoke? | Yes she does. | / | No, she doesn't. | |
Liczba mnoga | ||||
Do you smoke? | Yes, we do. | / | No, we don't. | |
Do they smoke? | Yes, they do. | / | No, they don't. |
Celowo zostały pominięte krótkie odpowiedzi dla pierwszej osoby liczby pojedynczej i mnogiej, ponieważ zadawanie pytań samemu sobie wydaje się być dosyć dziwne.- tego nie przepisuj
- Agnieszka Paliwoda
- Kategoria: Strona główna
- Odsłony: 13228
temat: Zapoznanie się z wymaganiami i PSO.
zapoznaj się z prezentacja
https://docs.google.com/presentation/d/1TfIv0IfGAb9hgR_7BIAcxyj2b5KmVNQyeqijoFM4kd4/edit?usp=sharing
Jak obliczam Twoja ocenę? - przepisz lub wklej do zeszytu
- 0 % -23 % - niedostateczny
- 24 % - 26 % - niedostateczny plus
- 27 % - 29 % - dopuszczający minus
- 30 % - 42 % - dopuszczający
- 43 % - 46 % - dopuszczający plus
- 47 % - 49 % - dostateczny minus
- 50 % - 62 % - dostateczny
- 63 % - 66 % - dostateczny plus
- 67 % - 69 % - dobry minus
- 70 % - 82 % - dobry
- 83 % - 86 % - dobry plus
- 87 % - 89 % - bardzo dobry minus
- 90 % - 92 % - bardzo dobry
- 93 % - 94 % - bardzo dobry plus
- 95 % - 96 % - celujący minus
- 97 % - 100 % - celujący
Strona 143 z 145