Na początku lutego bieżącego roku klasa III d podczas zajęć przystąpiła do realizacji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”. Jest to ogólnopolski projekt edukacji prozdrowotnej, skierowany do zerówek i uczniów klas I – III szkół podstawowych.

Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

Trzecioklasiści przystąpili do realizacji 14 edycji projektu. Etap wiosenny poświęcony jest owocom i warzywom oraz piciu wody. Uczniowie wraz z nauczycielem mieli do wykonania sześć zadań konkursowych.

  • Lekcja: Smacznie – zdrowo – kolorowo
  • Konkurs: Teatrzyk warzyw i owoców
  • Lekcja: Woda na zdrowie!
  • Konkurs: Zaprojektuj Wodolubka
  • Forum: Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
  • Dzielimy się wiedzą: Owoce, warzywa i woda

Podczas realizacji ww zadań uczniowie zdobyli wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Utrwalili nazwy warzyw i owoców. Poznali podział warzyw i owoców na pięć grup kolorystycznych, zawartych w nich witamin i minerałów oraz wpływu ich na rozwój i funkcjonowanie organizmu ludzkiego. Przeprowadzony został konkurs smaku „Czy wiesz co jesz?” i konkurs dotyku „Czy wiesz co to jest?”.

Celem kolejnych zajęć było uświadomienie dzieciom roli wody w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka oraz jej znaczeniu w życiu roślin i zwierząt, a także kształtowanie nawyku picia wody. W formie doświadczeń uczniowie poszukiwali wody w cytrynie, pomidorze, jabłku, pomarańczy i wyciągali właściwe wnioski. Omówiona została plansza „Źródła wody w żywności”. Dużym zaskoczeniem dla uczniów był procentowy wskaźnik zawartości wody w kaszy, ryżu i makaronie. Dzieci zaprojektowały i wykonały Wodolubka, który będzie im przypominał o piciu wody i zachęcał ich do jej picia. Uczniowie klasy III bardzo chętnie i z wielkim zaangażowaniem uczestniczą w tego typu zajęciach.

Projekt „Zdrowo jem, więcej wiem” – to dobra zabawa połączona z nauką o zdrowym odżywianiu i aktywności fizycznej.

Aneta Tur-Zakrzewska