Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus. 

Temat: Pocztówka wielkanocna.

Wejdźcie na podany link i zobaczcie jak wyglądają pocztówki wielkanocne

https://www.google.pl/search?q=poczt%C3%B3wki+wielkanocne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwisu7qF-sHoAhXjxIsKHTXAASEQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1536&bih=754 

W programie Paint wykonajcie swoją pocztówkę wielkanocną. Napiszcie też życzenia (literka A) i podpiszcie się imieniem i nazwiskiem. Pracę zapiszcie w swoim folderze pod nazwą pocztówka i prześlijcie ją  na maila klasowego do świąt wielkanocnych. Za pracę otrzymacie ocenę. Wysyłając nie zapomnijcie napisać przedmiot czyli Informatyka. Jeżeli ktoś nie ma komputera niech namaluje na kartce swoją pocztówkę lub wykona ją w inny sposób, a zdjęcie  prześle na maila klasowego. Życzę Spokojnych i Zdrowych Świąt Elżbieta Leszczyńska.

 

1. Matematyka -  Rozwiązywanie zadań złożonychpodręcznik str. 71 – pierwsza połowa strony

W zeszycie w kratkę: - zadanie 1 według wzoru: 3+7+8=10+8=18

- zadanie 2: - 25 jabłoni, 17 czereśni, 18 śliw, rozwiązanie…

- zadanie 3: - 60 drzew razem, - zakwitło 19 i 18 drzew, rozwiązanie…

- zadanie 4: - 25 jabłoni, - wycięto 6 drzewek, - dosadzono 12 nowych, rozwiązanie… 

Proszę Państwa o przesłanie pracy z zeszytu ćwiczeń str. 57.

2. Przyroda – Wiosenne prace pielęgnacyjne w ogrodach i na polach - podręcznik str. 70 – rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, ustne udzielenie odpowiedzi na 1 i 2 pytanie pod tekstem.

W zeszycie w linie: - przepisanie przysłowia o kwietniu, - pisanie nazw zawodów wymienionych w tekście, - pisanie wyrazów z tekstu z „rz” po spółgłoskach.

Dodatkowo dla chętnych: https://www.youtube.com/watch?v=dBJ1a06TUEM  

3. Muzyka – Nauka piosenki „Czarodziejskie nasionko”zeszyt ćwiczeń str. 58, przesyłam nagraną piosenkę (w e-mailu).

4. Wychowanie fizyczne – Zabawy z wybranym przyborem

------

1. Matematyka -  Rozwiązywanie zadań złożonych cd.podręcznik str. 71 – druga połowa strony

W zeszycie w kratkę: - zadanie 5 według wzoru: 3x2x3=6x3=18

- zadanie 6: - 3 regały, - po 3 worki na regale, - w każdym worku 4 kg nasion trawy, rozwiązanie…

- zadanie 7: - 5 worków nawozów do drzew owocowych – 40 zł, rozwiązanie…

- zadanie 8: - 4 pojemniki z płynem po 6 litrów w każdym, - oprysk co 3 tygodnie, rozwiązanie…

2. Przyroda – Skąd się biorą rośliny? - podręcznik str. 72 – zakładanie hodowli fasoli – obserwacja rozwoju rośliny, wnioski - praca do późniejszej oceny.  

3. Edukacja społeczna – Poznajemy miejsca pracy i różne zawody

Internet: https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

1. Matematyka -  Mnożenie i dzielenie: 5x9, 9x5, 45:5, 45:9podręcznik str. 67

- powtarzanie tabliczki mnożenia dzielenia w zakresie 45

- zadania 1, 2: obliczenia w zeszycie w kratkę zgodnie z poleceniami

- zadanie 3: - 9 ornitologów, 45 bocianów,  pytanie, działanie, odpowiedź

- zadanie 4: - 45 ryb dla 9 bocianów, pytanie, działanie, odpowiedź

Zeszyt ćwiczeń str. 57

2. Przyroda – Bociany - podręcznik str. 68 – rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, ustne udzielenie odpowiedzi na pytania pod tekstem, wykonanie poleceń.  Dodatkowo: https://www.youtube.com/watch?v=xre0veatIN4  

3. Język polski - Opisywanie bociana według planupodręcznik str. 69

W zeszycie w linie: Opis bociana - wykonanie zadania 1 z podręcznika str. 69 (należy uwzględnić wstęp, rozwinięcie i zakończenie). Praca do oceny.

4. Wychowanie fizyczne – Rzucanie i chwytanie piłki.

Proszę przysłać do oceny prace plastyczne dziecka. Ponadto ocenię zadania w zeszycie ćwiczeń: str. 40, 55. Z zeszytu w linie ocenię zdania o myciu rąk, czyli ćwiczenie 2 str. 31 i opis bociana. Kalendarz pogody i sprawdzian matematyczny (są w e-mailu) należy przesłać do następnej środy (do 8 kwietnia).   

Witajcie Uczniowie! Szanowni Rodzice!

 

Dzisiaj rozpoczynamy omawianie szóstego rozdziału w podręczniku pt. PLAY TIME str. 48

 

Cel lekcji:

- poznajemy wyrazy związane z zabawą na świeżym powietrzu

 

1. Zaczynamy od słowniczka:

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_06?cc=pl&selLanguage=pl

Kliknij na każdy obrazek i powtórz nazwę, jeśli potrzeba czynność powtórz, postaraj się zapamiętać

2. Aby poćwiczyć, wykonaj poniższe zadanie:

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_06_1?cc=pl&selLanguage=pl

3. Czas na wykonanie zadania z podręcznika. Jest to ćwiczenie 1 str. 49. Zadanie to wykonaj w zeszycie przedmiotowym.

Otwórz zeszyt i napisz ex. 1 p. 49. popatrz na obrazki, pomyśl co mają dzieci. Następnie zapisz do zeszytu przykład 2 i 3. Podkreśl wstawione wyrazy.

Przy wykonaniu zadania skorzystaj ze słowniczka.

Zwróć uwagę, że zwrot I've got................... oznacza JA mam........

4. Teraz przechodzimy do zeszytu ćwiczeń. Należy wykonać zadanie 1 str. 48.

Dla osób, które nie mają zeszytu ćwiczeń dołączam zdjęcie tej strony (można wydrukować lub wykonać zadanie w zeszycie do języka angielskiego np. numer i nazwa).


https://drive.google.com/open?id=1eWn_du1uzjfqS2lyyfPSCNU0jU2OZXuM

5. Na koniec mam dla Was piosenkę pt. „The skateboard song”. Posłuchajcie i zastanówcie, jakie rzeczy poszukiwał bohater piosenki.

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/songs/songs_sp03?cc=pl&selLanguage=pl

Życzę miłej pracy!

 

Przypominam, że można skontaktować się ze mną przez maila klasowego. Proszę o informację na maila klasowego do poniedziałku 6 kwietnia, czy udało się wykonać wszystkie zadania.

 

Pozdrawiam

Monika Misijuk