1. Edukacja matematyczna – Dodawanie i odejmowanie typu: 68+5, 73-5 - dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych i jednocyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego, układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych

Podręcznik str. 11 - samodzielne wykonanie w zeszycie w kratkę zadań 1 i 2 (najmniej 2 przykłady z każdego słupka – w sumie 12 przykładów), wykonanie zadania 3

  • Co ile minut kursuje autobus?
  • Ile minut Ania jedzie na przystanek pod szkołę?
  • Ile jeszcze minut musi przejść od przystanku do szkoły?
  • Wypisz w zeszycie wszystkie godziny kursów autobusów, którymi może pojechać Ania i nie spóźnić się na lekcje o 8.30. (6.50, 6.55, 7.00, 7.05, 7.10, 7.15, 7.20, 7.25, 7.30, 7.35, 7.40, 7.45, 7.50 i 7.55)

Zeszyt ćwiczeń str. 10 – wykonanie zadań 1-4

 2. Edukacja polonistyczna – Ćwiczenia dykcyjne inspirowane wierszem Jana Brzechwy „Chrząszcz” - rozwijanie techniki czytania, rozwijanie staranności w mówieniu i czytaniu, ćwiczenia dykcyjne

Podręcznik str. 12

  • Czytanie wiersza Chrząszcz
  • Przeczytaj najpierw wiersz wolno, po cichu
  • Przeczytaj szybko pierwsze zdanie z wiersza
  • Czy udało ci się bezbłędnie je powtórzyć?
  • Przeczytaj powiedzenia zapisane pod ilustracją
  • Czy znasz jeszcze inne powiedzenia, trudne w wymowie?
  • Odszukaj w wierszu wyrazy z rz po spółgłoskach; przeczytaj je i zapisz w ze­szycie w linie

Zeszyt ćwiczeń str. 11 – wykonanie zadania 1 i 2

3. Edukacja polonistyczna – Rodzina wyrazów - przypomnienie terminu: rodzina wyrazów, tworzenie rodzin wyrazów i ich zapisywanie

Podręcznik str. 13 - przypomnienie znaczenia pojęcia rodzina wyrazów, wykonanie zadań 1 i 2

  • Przeczytaj podane wyrazy
  • Wymień wyrazy należące do tych samych rodzin
  • Przepisz te rodziny wyrazów do zeszytu w linie; do każdej z nich dopisz po jednym wy­razie należącym do tej rodziny

Zeszyt ćwiczeń str. 11 – wykonanie zadań 3 i 4

Dla chętnych: usunięto link

--------

1. Edukacja polonistyczna – Rozmowa o roli znaków interpunkcyjnych inspirowana wierszem Agnieszki Frączek „Znaki rozmaite” - rozwijanie techniki czytania, rozwijanie staranności w mówieniu i czytaniu, wprowadzenie terminu: znaki interpunkcyjne, rozmowa o znaczeniu znaków interpunkcyjnych, pisanie poznanych znaków interpunkcyjnych i ich nazw, uzupełnianie zdań znakami interpunkcyjnymi, układanie zdań ze znakami interpunkcyjnymi - Podręcznik str. 14- 15Poznanie pojęcia znaki interpunkcyjne

Informacja dodatkowa: Interpunkcja jest to graficzny odpowiednik intonacji, rytmu i tempa mowy, akcentu wyrazowego i zdaniowego. Stanowi ją zbiór znaków (we współczesnej polszczyźnie jest ich 10), inaczej zwanych znakami przestankowymi, uzupełniających zapis literowy tekstu.

Znaki interpunkcyjne i ich funkcje

Charakter znaku

Znak interpunkcyjny

Podstawowe funkcje

Znaki oddzielające

 

kropka

zamykanie wypowiedzeń

średnik, przecinek

oddzielanie mniejszych całości w obrębie wypowiedzenia

Znaki prozodyczne

wielokropek, myślnik, pytajnik

oznaczanie przerwania, zawiesze­nia głosu, szczególnej intonacji

Znaki emocji

wykrzyknik, pytajnik, myślnik, wielokropek

oznaczanie stanów uczuciowych mówiącego

Znaki opuszczenia

wielokropek, myślnik

zaznaczanie pominięć w tekście

Znaki wyodrębnia­jące

 

dwukropek

wprowadzenie wyliczenia, cytatu, uzasadnienia, wyniku, wyjaśnienia

cudzysłów, nawias, dwa prze­cinki (otwierający i zamykają­cy), dwa myślniki (otwierający i zamykający)

wydzielanie fragmentów tekstu

 

 

- Podręcznik str. 14- 15 – czytanie wiersza - rozmowa na jego temat

  • wymień nazwy znaków interpunkcyjnych
  • jak myślisz, czemu służą te znaki?
  • odszukaj poznane znaki interpunkcyjne na innych stronach podręcznika
  • ułóż i zapisz w zeszycie 6 zdań, w których użyjesz poznanych znaków interpunk­cyjnych

Zeszyt ćwiczeń str. 12 - wykonanie zadań 1 i 2

2. Edukacja matematyczna – Dodawanie i odejmowanie typu: 68+9, 77-9 - dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych i jednocyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego

Podręcznik str. 16 (analiza wykonania obliczeń na wzorach, samodzielne układanie zadania do wybranego przykładu)

– zadania 1 i 3 (wykonanie pisemne w zeszycie w kratkę najmniej dwóch działań z każdego słupka – razem 12)

- zadanie 2 lub 4 pisemnie (do wyboru)

Zeszyt ćwiczeń str. 13 – wykonanie zadań 1 i 2

3. Edukacja społeczna Należymy do Unii Europejskiej - usunięto linki

4. Wychowanie fizyczne – Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby

Ewaluacja

  • Czego dowiedziałeś się na zajęciach?
  • Co cię zaciekawiło?
  • Jakie umiejętności zdobyłeś?
  • Czy język polski jest dla ciebie trudny? Dlaczego?
  • Co zapamiętałeś o Unii Europejskiej?