1. Edukacja matematyczna – Dodawanie i odejmowanie typu: 68+5, 73-5 - dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych i jednocyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego, układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych
Podręcznik str. 11 - samodzielne wykonanie w zeszycie w kratkę zadań 1 i 2 (najmniej 2 przykłady z każdego słupka – w sumie 12 przykładów), wykonanie zadania 3
- Co ile minut kursuje autobus?
- Ile minut Ania jedzie na przystanek pod szkołę?
- Ile jeszcze minut musi przejść od przystanku do szkoły?
- Wypisz w zeszycie wszystkie godziny kursów autobusów, którymi może pojechać Ania i nie spóźnić się na lekcje o 8.30. (6.50, 6.55, 7.00, 7.05, 7.10, 7.15, 7.20, 7.25, 7.30, 7.35, 7.40, 7.45, 7.50 i 7.55)
Zeszyt ćwiczeń str. 10 – wykonanie zadań 1-4
2. Edukacja polonistyczna – Ćwiczenia dykcyjne inspirowane wierszem Jana Brzechwy „Chrząszcz” - rozwijanie techniki czytania, rozwijanie staranności w mówieniu i czytaniu, ćwiczenia dykcyjne
Podręcznik str. 12
- Czytanie wiersza Chrząszcz
- Przeczytaj najpierw wiersz wolno, po cichu
- Przeczytaj szybko pierwsze zdanie z wiersza
- Czy udało ci się bezbłędnie je powtórzyć?
- Przeczytaj powiedzenia zapisane pod ilustracją
- Czy znasz jeszcze inne powiedzenia, trudne w wymowie?
- Odszukaj w wierszu wyrazy z rz po spółgłoskach; przeczytaj je i zapisz w zeszycie w linie
Zeszyt ćwiczeń str. 11 – wykonanie zadania 1 i 2
3. Edukacja polonistyczna – Rodzina wyrazów - przypomnienie terminu: rodzina wyrazów, tworzenie rodzin wyrazów i ich zapisywanie
Podręcznik str. 13 - przypomnienie znaczenia pojęcia rodzina wyrazów, wykonanie zadań 1 i 2
- Przeczytaj podane wyrazy
- Wymień wyrazy należące do tych samych rodzin
- Przepisz te rodziny wyrazów do zeszytu w linie; do każdej z nich dopisz po jednym wyrazie należącym do tej rodziny
Zeszyt ćwiczeń str. 11 – wykonanie zadań 3 i 4
Dla chętnych: usunięto link
--------
1. Edukacja polonistyczna – Rozmowa o roli znaków interpunkcyjnych inspirowana wierszem Agnieszki Frączek „Znaki rozmaite” - rozwijanie techniki czytania, rozwijanie staranności w mówieniu i czytaniu, wprowadzenie terminu: znaki interpunkcyjne, rozmowa o znaczeniu znaków interpunkcyjnych, pisanie poznanych znaków interpunkcyjnych i ich nazw, uzupełnianie zdań znakami interpunkcyjnymi, układanie zdań ze znakami interpunkcyjnymi - Podręcznik str. 14- 15 - Poznanie pojęcia znaki interpunkcyjne
Informacja dodatkowa: Interpunkcja jest to graficzny odpowiednik intonacji, rytmu i tempa mowy, akcentu wyrazowego i zdaniowego. Stanowi ją zbiór znaków (we współczesnej polszczyźnie jest ich 10), inaczej zwanych znakami przestankowymi, uzupełniających zapis literowy tekstu.
Znaki interpunkcyjne i ich funkcje
Charakter znaku |
Znak interpunkcyjny |
Podstawowe funkcje |
Znaki oddzielające
|
kropka |
zamykanie wypowiedzeń |
średnik, przecinek |
oddzielanie mniejszych całości w obrębie wypowiedzenia |
|
Znaki prozodyczne |
wielokropek, myślnik, pytajnik |
oznaczanie przerwania, zawieszenia głosu, szczególnej intonacji |
Znaki emocji |
wykrzyknik, pytajnik, myślnik, wielokropek |
oznaczanie stanów uczuciowych mówiącego |
Znaki opuszczenia |
wielokropek, myślnik |
zaznaczanie pominięć w tekście |
Znaki wyodrębniające
|
dwukropek |
wprowadzenie wyliczenia, cytatu, uzasadnienia, wyniku, wyjaśnienia |
cudzysłów, nawias, dwa przecinki (otwierający i zamykający), dwa myślniki (otwierający i zamykający) |
wydzielanie fragmentów tekstu
|
- Podręcznik str. 14- 15 – czytanie wiersza - rozmowa na jego temat
- wymień nazwy znaków interpunkcyjnych
- jak myślisz, czemu służą te znaki?
- odszukaj poznane znaki interpunkcyjne na innych stronach podręcznika
- ułóż i zapisz w zeszycie 6 zdań, w których użyjesz poznanych znaków interpunkcyjnych
Zeszyt ćwiczeń str. 12 - wykonanie zadań 1 i 2
2. Edukacja matematyczna – Dodawanie i odejmowanie typu: 68+9, 77-9 - dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych i jednocyfrowych z przekraczaniem progu dziesiątkowego
Podręcznik str. 16 (analiza wykonania obliczeń na wzorach, samodzielne układanie zadania do wybranego przykładu)
– zadania 1 i 3 (wykonanie pisemne w zeszycie w kratkę najmniej dwóch działań z każdego słupka – razem 12)
- zadanie 2 lub 4 pisemnie (do wyboru)
Zeszyt ćwiczeń str. 13 – wykonanie zadań 1 i 2
3. Edukacja społeczna – Należymy do Unii Europejskiej - usunięto linki
4. Wychowanie fizyczne – Ćwiczenia z piłką dla jednej osoby
Ewaluacja
- Czego dowiedziałeś się na zajęciach?
- Co cię zaciekawiło?
- Jakie umiejętności zdobyłeś?
- Czy język polski jest dla ciebie trudny? Dlaczego?
- Co zapamiętałeś o Unii Europejskiej?