1. Edukacja matematycznaMiarowy aspekt poznanych liczb, mierzenie różnymi miarami, szacowanie.

  • Czy wiesz, że:  Pradawni ludzie mierzyli odległości patykami, maczugami, rzutami kamieniem. Czy taki sposób mierzenia był dokładny? Ludzie zaczęli poszukiwać innych miar. Zauważyli, ze mają ich przy sobie: dłonie i stopy.
  • Połóż na podręczniku obie dłonie i przekładaj raz jedną, raz drugą. Ile dłoni mierzy twój podręcznik. Czy to jest dokładny pomiar? Później mierzono łokciem, stopami, krokami. Człowiek poszukiwał nadal różnych miar, gdyż te, które znał nie były dokładne.
  • podręcznik s.23, zadania 1 i 2
  • podręcznik s.24-25
  • Zmierz krótszy bok zeszytu w kratkę, weź do mierzenia gumkę
  • zmierz dłuższy bok zeszytu w kratkę, weź do mierzenia ołówek
  • Wykonaj w domu kilka pomiarów z rodzicem: zmierz stół w kuchni, biurko, podłogę w swoi pokoju. Czy wszystko zmierzysz jedna miarką?

2-3. Edukacja polonistyczna- Wprowadzanie liter y, Y na podstawie wyrazu domy. Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu wyrazów i zdań z nowo poznaną literą. 

  • podręcznik s.72,73 szukamy na ilustracji elementów z głoską y.
  • dzielimy wyraz domy na sylaby i głoski, czytamy wyrazy oraz teksty.
  • Do czytania tekst s. 72, 73 lub77 do wyboru.
  • ćwiczenia s.63-64
  • w zeszycie w linię narysuj 2 domy, podpisz obrazek  domy, zamaluj d,m na niebiesko, o, y na czerwono. Czy wiesz, dlaczego?
  • kaligrafia - litera y.

Pozdrawiam