T: Trójkąty. - temat na dwie lekcje.
WTOREK:
Przeczytaj z podręcznika s.49 jak dzielimy trójkąty ze względu na kąty i ze względu na boki.
Zapisz do zeszytu ten podział. Rysunków nie wykonuj, ale naucz się na pamięć wszystkich występujących nazw.
Zadania do wykonania to:
1, 2, 3 / 51
zeszyt ćwiczeń strona 8
Przypomnij, kiedy z trzech danych odcinków można zbudować trójkąt?
Po pierwsze wybieramy bok najdłuższy. Po drugie - dodajemy długości dwóch pozostałych boków i sprawdzamy, czy wynik jest większy niż długość tego najdłuższego boku. Gdy będzie większa, to można zbudować.
Przykład:
Mamy odcinki o długościach 7, 10, 2.
Najdłuższy to 10.
Sprawdzamy, czy 7 + 2 > 10 ? Nie więc nie możemy z podanych odcinków zbudować trójkąt.
Podobnie wykonaj 10, 11/ 53.
zeszyt ćwiczeń strona 9 i 10 bez kaktusów.
.................................................................................
ŚRODA:
Dziś będą wykonywane konstrukcje tzn. rysunki z użyciem cyrkla i linijki.
Na str. 50 w niebieskiej ramce jest informacja jak skonstruowac trojkąt o danych trzech bokach. Przeczytaj uważnie.
Zadania do wykonania:
5, 6, 8, 9 / 52.
zeszyt ćwiczeń strona 9 i 10 bez kaktusów.