Drodzy Rodzice,

tematem przewodnim w rozpoczynającym się 25 tygodniu edukacji jest zagadnienie: "w marcu jak w garncu". Na tej podstawie utrwalamy informacje o charakterystycznych cechach wiosny, np. na podstawie utworu Władysława Broniewskiego "Pierwiosnek" lub na podstawie krótkiej pogadanki, dotyczącej wiosennych przysłów, typu: Kwiecień pleceń, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata czy Gdy przyjdzie wiosna hoża, pójdzie zima do morza, Jedna jaskółka wiosny nie czyni etc. Dopełnieniem może być oglądanie ilustracji czy materiałów edukacyjnych, przedstawiających wiosenną pogodę (filmy edukacyjne, dot. wiosny). Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci, uskuteczniamy poprzez zabawy ruchowe skoczne pt. "Skok do kałuży" albo "Spacer pomiędzy kałużami". Mogą być prowadzone przy muzyce i akompaniamencie do piosenki Krystyny Bożek-Gowik pt. "Maszeruje wiosna".

W tym okresie wprowadzamy również prezentację litery W, w na podstawie wyrazu: wazon. Do tego może posłużyć nam zabawa sylabiczna, gdzie dzieci powinny wyklaskać słowa zgodnie z modelem sylabowym (podział na liczbę sylab), np. w wyrazach: wagon, worek, wróżka, wiosło, winogrono, wata, Wiktoria, wąsy, wiórki, wrotki, wachlarz, welon, Wiktor, wróbel, wiewiórka itd. Samodzielne kreślenie liter oraz pisanie wyrazów po śladzie.

Kwintesencją tematu są liczne prace plastyczne, jakie można wykonać, wykorzystujący różne techniki plastyczne, np. malowanie farbami pracy pt. "Ogród pełen krokusów", a także wykonanie kwiatka: "Jeden krokus"- za pośrednictwem bibuły. Szereg ilustracji, pomocy oraz sposobów, uzyskają Państwo na e-mailu klasowym.

Obowiązuje również w minionych dniach wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie, chociażby na podstawie wiersza Jana Brzechwy pt. "Katar", który może posłużyć nam do ruchowo-słuchowej zabawy (w celu naśladowania czynności i mowy). 

Zachęcamy do doskonalenia stosowania zasad gier planszowych, np. "Bingo z ubraniami", do której możemy wykorzystać samodzielnie skonstruowane plansze.

W gwoli przypomnienia informujemy, iż wszystkie wykonane prace w domu (plastyczne, monografie itd.), przynosimy jako prace domowe w teczce, do szkoły, po powrocie.

Nie zapominajmy o wspólnym czytaniu książek. 

Życzymy spokoju ducha, zdrowia i pomyślności w nadchodzących dniach,

z pozdrowieniami,


Wychowawca klasy:

Dominika Guzewicz-Kuberska