Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice!
Witam Was na kolejnej lekcji.
Cel lekcji: utrwalenie nazw dzikich zwierząt i opisywanie zwierząt
1. Zaczniemy od przypomnienia nazw zwierząt dzikich. Kliknij na poszczególne nazwy, powtórz i zapamiętaj.
link do słowniczka:
Teraz otwórz podręcznik na stronie 78 i wykonaj ćwiczenie 1 w zeszycie. Zapisz poprawnie nazwy zwierząt, które widzisz na obrazkach.
link do podręcznika: https://elt.oup.com/elt/students/exploretreetops/lessons/explore-treetops-kl-3-classbook-units-3-6.pdf?cc=pl&selLanguage=pl .
2. Powtórzymy teraz nazwy części ciała zwierząt.
link do słowniczka:
Przechodzimy do zadania 2 na stronie. 78. Przeczytaj opisy zwierząt i wskaż na obrazku właściwe. Nazwij to zwierzę. Zadanie wykonaj ustnie.
link do podręcznika: https://elt.oup.com/elt/students/exploretreetops/lessons/explore-treetops-kl-3-classbook-units-3-6.pdf?cc=pl&selLanguage=pl .
Następnie wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 79. Posłuchaj nagranie i wskaż zwierzę a), b) lub c). Zadanie wykonaj ustnie.
link do nagrania: https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl , a następnie otwórz Explore Treetops dla klasy III. Class Audio CD 3 i odszukaj nagranie 3.33.
3. Otwórz teraz podręcznik na stronie 77 i posłuchaj piosenkę pt. "Get me out of the jungle!".
link do nagrania: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/songs/songs_06?cc=pl&selLanguage=pl
Jakie zwierzęta zostały wymienione w piosence?
Uzupełnij tekst piosenki w zeszycie ćwiczeń na stronie 76.
link do zeszytu ćwiczeń:
4. Zabieram Was teraz do cyrku! Czy pamiętacie z ostatnich zajęć zebrę, która wystraszyła konia, na którym jechał Bertie??? Otwórzcie podręcznik na stronie 73. Popatrz na plakat w ćwiczeniu 1, któremu przypatrują się Tom i Tristan.Wymień zwierzęta, które widzisz na plakacie.
link do podręcznika: https://elt.oup.com/elt/students/exploretreetops/lessons/explore-treetops-kl-3-classbook-units-3-6.pdf?cc=pl&selLanguage=pl .
W zadaniu 2 musisz uzupełnić zdania. Popatrz na przykład numer 1.
1. It's got two legs. It's red and blue. It's a parrot. To ma dwie nogi. To jest czerwono-niebieskie.
It's got – oznacza to ma – jeśli opisuję, co ma zwierzę
It's – oznacza to jest - jeśli opisuję, jakiego koloru jest zwierzę
Na końcu wpisujemy nazwę zwierzęcia.
Teraz napisz zdania w zeszycie (2, 3 i 4).
5. Aby poćwiczyć i sprawdzić, co zrozumieliście otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str. 60 i wykonajcie ćwiczenie 1 i 2.
link do zeszytu ćwiczeń:
6. Zadanie dla chętnych uczniów:
link do ćwiczenia: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Animals/Animal_riddles_oe53608pd
W tym tygodniu nie trzeba wysyłać żadnych zadań.
Życzę Wam miłej pracy! W razie pytań lub trudności proszę pisać do mnie na maila klasowego.
Powodzenia!
Pozdrawiam
Monika Misijuk