Szanowni Państwo, 

prezentuję zagadnienia na kolejne dni, 

 

Temat: Po zimie w ogrodzie.

1. Zapoznanie z filmem animowanym pt. "Marzenie gąsienicy" (Rozmowa kierowana: Co się stało z gąsienicą, kiedy nastał dzień? W co zamieniła się gąsienica?)

2. Gąsienica- zabawa matematyczna.

a) Uszereguj liczby w kolejności (W zakresie do 10).

* dla chętnych:
Rozwiąż równania i uszereguj od najmniejszego do największego wyniku.

Naklej kółeczka na kartkę lub sklej gąsienicę. 

3. Praca plastyczna z korków lub kolorowych pasków. Wykonaj własną gąsienicę, leżącą na listku. 

Temat: Cebule i cebulki.

1. Uważne słuchanie i zapamiętanie jak najwięcej szczegółów dot. opowiadania Marii Różyckiej "O żółtym tulipanie".

2. Tulipan-budowa rośliny (cebulka, łodyga, liście kwiatki): kolorowanka.

3. Prezentacja litery c, C w wyrazie: ce-bul-ka. Podział na sylaby. Analiza samogłosek i spółgłosek w wyrazie (kolor niebieski i czerwony). 

4. Monografia litery, zapis w powietrzu, na dywanie etc. Ustalenie kierunku pisania litery. Pisanie litery po śladzie lub samodzielnie (www.bajkidoczytania.pl).

Temat: Sadzimy i siejemy.

1. Zabawa matematyczna "Liczymy nasiona fasoli". 

2. Zabawa ruchowa. Nauka piosenki pt. "Ogrodniczka" Jolanty Kaczmarek. 

3.  "Nasz wiosenny ogródek". Uprawa (pod nadzorem opiekuna) fasoli, rzeżuchy lub szczypiorku. Pielęgnacja. 

4. Historyjka obrazkowa. Samodzielna praca z nożyczkami. Ułożenie na kartce papieru (klej). Omówienie kolejności. Prezentacja wydarzeń. 

 

Wszystkie karty i wizualizacja ćwiczeń będzie dostępna w jednym e-mailu (adres klasy).

Życzę zdrowego tygodnia !

 



Pozdrawiam serdecznie,

 

Wychowawca:
Dominika Guzewicz-Kuberska