Szanowni Państwo,
poniżej przedstawiam zagadnienia na najbliższe dni tygodnia:
CZWARTEK:
Temat: Kalendarz pogody.
1. Ilustrowanie ruchem piosenki pt. "Marcowa pogoda" Stanisława Kraszewskiego. Zapoznanie z tekstem. Śpiew.
2. "Prognoza pogody" (film instruktażowy dla dzieci); zagadnienia: temperatura, wiatr, burza, deszcz etc.
3. BIEDRONKA- praca przestrzenna (tekturowy talerzyk, klej, nożyczki, kartka kolor: czerwony i czarny, dobrowolne dodatki).
4. Karta pracy- grafomotoryka (szlaczki).
PIĄTEK:
Temat: Marcowe eksperymenty.
1. Stawianie hipotez i ich sprawdzanie. Eksperymentowanie:
a) "Tyle samo wody"- zabawa badawcza. Używając lejka wlewamy 1 szklankę wody do butelek o różnej wielkości, zaznaczamy poziom markerem.
b) "Jak powstaje deszcz?". Do 2 szklanek, wlewamy gorącą wodę, jedną z nich zakrywamy folią, drugą talerzykiem. Obserwujemy zjawisko parowania wody i gromadzenia się pary na powierzchni. Podsumowanie wniosków.
2. Karta pracy- dorysowywanie elementów.
3. Objaśnienie terminu: poziomica (przyrząd pomiarowy z wbudowanymi elementami optycznymi, służący do poziomu lub pionu). Zlustrowanie.
_____________________________________________________________________________________________________________________
Na poczcie klasowej załączono karty pracy, zabawy ruchowe, prace plastyczne.
U W A G A ! Znajdują się tam też dodatkowe, różne materiały, tylko dla osób chętnych. Nie ma obowiązku wykonywania wszystkich kart edukacyjnych.
Prace dostarczamy po powrocie do szkoły, w teczce.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
życzę owocnej pracy,
Wychowawca:
Dominika Guzewicz-Kuberska