Szanowni Państwo,

poniżej przedstawiam zagadnienia na najbliższe dni tygodnia:

CZWARTEK:
Temat: Kalendarz pogody.

1. Ilustrowanie ruchem piosenki pt. "Marcowa pogoda" Stanisława Kraszewskiego. Zapoznanie z tekstem. Śpiew. 

2. "Prognoza pogody" (film instruktażowy dla dzieci); zagadnienia: temperatura, wiatr, burza, deszcz etc.  

3. BIEDRONKA- praca przestrzenna (tekturowy talerzyk, klej, nożyczki, kartka kolor: czerwony i czarny, dobrowolne dodatki). 

4. Karta pracy- grafomotoryka (szlaczki). 

PIĄTEK:
Temat: Marcowe eksperymenty.

1. Stawianie hipotez i ich sprawdzanie. Eksperymentowanie:
a) "Tyle samo wody"- zabawa badawcza. Używając lejka wlewamy 1 szklankę wody do butelek o różnej wielkości, zaznaczamy poziom markerem. 

b) "Jak powstaje deszcz?". Do 2 szklanek, wlewamy gorącą wodę, jedną z nich zakrywamy folią, drugą talerzykiem. Obserwujemy zjawisko parowania wody i gromadzenia się pary na powierzchni. Podsumowanie wniosków. 

2. Karta pracy- dorysowywanie elementów. 

3. Objaśnienie terminu: poziomica (przyrząd pomiarowy z wbudowanymi elementami optycznymi, służący do poziomu lub pionu). Zlustrowanie. 

_____________________________________________________________________________________________________________________
Na poczcie klasowej załączono karty pracy, zabawy ruchowe, prace plastyczne.

U W A G A ! Znajdują się tam też dodatkowe, różne materiały, tylko dla osób chętnych. Nie ma obowiązku wykonywania wszystkich kart edukacyjnych. 

Prace dostarczamy po powrocie do szkoły, w teczce. 

 

Z serdecznymi pozdrowieniami,

życzę owocnej pracy,

Wychowawca:
Dominika Guzewicz-Kuberska